Głównym celem projektów realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w obszarze edukacji szkolnej jest rozwijanie potencjału osób oraz instytucji poprzez realizację działań polegających na ponadnarodowej mobilności.
Wyższe kompetencje nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych
Zespół Szkół Elektronicznych po raz drugi już realizuje projekt finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Tytuł projektu : „Wyższe kompetencje nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych”.
W ramach projektu odbędą się następujące mobilności:
- 2 nauczycielki języka angielskiego zawodowego wyjadą na Job shadowing do szkoły w Portugalii.
- 2 nauczycielki języka angielskiego, oraz 4 nauczycieli przedmiotów zawodowych wyjedzie na kursy języka angielskiego zawodowego – informatycznego i elektronicznego.
- 2 nauczycielki przedmiotów zawodowych wyjadą na kurs języka angielskiego.
Autor i koordynator projektu: Izabela Sikorska, nauczyciel języka angielskiego.
Projekt „Mobilność kadry edukacji szkolnej” stanowi dodatkowe źródło dofinansowania dla Akcji 1 Mobilność kadry programu Erasmus+, Edukacja Szkolna. Głównym celem projektu jest nabycie kompetencji kluczowych i zawodowych przez przedstawicieli kadry pracującej w placówkach oświaty dzięki udziałowi w zagranicznych mobilnościach. Podstawowym celem kadry Zespołu Szkół Elektronicznych im. Stanisława Staszica w Zduńskiej Woli jest nowoczesne nauczanie na jak najwyższym poziomie. Nauczyciele podejmują działania w celu przygotowania uczniów do podjęcia pracy nie tylko na polskim rynku, ale także na rynkach europejskich.
Aby podnosić kwalifikacje zawodowe nauczycieli ZSE, szkoła realizuje projekt Erasmus+ , Akcja KA1, Edukacja szkolna, Mobilność kadry edukacji szkolnej, dofinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Obecny projekt realizowany jest przez nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących poprzez udział w kursie języka angielskiego w Anglii, oraz poprzez udział w „job shadowing” ( obserwacja placówki o podobnym profilu) we Włoszech.
Tytuł projektu : Kadra podnosząca kwalifikacje otwiera uczniom „Elektronika” europejskie rynki pracy
Autor projektu : Izabela Sikorska
Cele projektu:
- nabycie kompetencji językowych i umiejętności komunikacji w języku obcym;
- zwiększenie możliwości rozwoju i kariery zawodowej;
- zwiększenie motywacji;
- poprawa jakości pracy kadry na rzecz uczniów;
- osiągnięcie przez kadrę większego zrozumienia i wrażliwości na różnorodność socjalną, językową i kulturową.
Główne działania projektowe obejmują:
- nauczaniem języka angielskiego zawodowego, zapoznania się z ich metodami i technikami pracy.
- udział w kursie nauki języka angielskiego ” General English + Communication Skills” organizowanym przez Bristol Language College w Wielskiej Brytanii (www.bristollanguagecollege.co.uk)
- udział w job shadowing – pobyt w szkole Istituto Tecnico Tecnologico Statale „Alessandro Volta”, we Włoszech (www.avolta.pg.it) celem obserwacji pracy szkoły, zajęć (w szczególności zajęć z języka angielskiego) oraz sposobów wykorzystania najnowszej technologii w pracy placówki,
- opracowanie planu wdrożenia tych rozwiązań pedagogicznych, metodycznych, organizacyjnych, które będą sprzyjać realizacji europejskiego planu rozwoju naszej placówki.
Przewidywane rezultaty i oddziaływanie projektu:
- Nabycie kompetencji językowych przez 2 nauczycielki przedsiębiorczości, 2 nauczycieli matematyki, nauczyciela biologii, nauczyciela religii/instruktora teatralnego. Znajomość języka angielskiego umożliwi tym uczestnikom na realizację zamierzonych działań opisanych w projekcie;
- Nabycie umiejętności komunikowania się w języku włoskim – 2 nauczycielki języka angielskiego. Znajomość tego języka zostanie wykorzystana w job shadowing, a także w przyszłych projektach, np Akcja 2 Erasmus+;
- Wdrożenie nowych metod/technik w procesie nauczania;
- Poprawa zarządzania jakością szkoły.
Potencjalne korzyści długofalowe:
- podniesienie jakości pracy szkoły,
- podniesienie jakości współpracy międzynarodowej,
- dalszy udział w projektach Erasmus+,
- pogłębienie u wszystkich grup odbiorców projektu postaw otwartości, szacunku, tolerancji dla innych osób,
- podniesienie efektywności uczenia języka angielskiego poprzez prowadzenie innych zajęć w tym języku,
- pogłębienie wymiaru europejskiego naszej szkoły i szkolnej społeczności.
Wpływ projektu na pracę naszej Szkoły:
- wzrost znajomości języka wszystkich uczestników projektu, co umożliwi:
- wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania – pilotażowe zajęcia z matematyki i przedsiębiorczości w języku angielskim,
- dalsze kształcenie się poza granicami kraju lub korzystanie z obcojęzycznych publikacji metodycznych,
- kontynuacja prowadzenia projektów min. w ramach platformy eTwinning,
- przygotowanie do udziału w Akcji 2. programu Erasmus+
- wdrożenie nowych metod nauczania na podstawie obserwacji zajęć w szkole partnerskiej
- podniesienie poziomu jakości pracy szkoły w oparciu o obserwację szkoły partnerskiej;
- zapoznanie się z innymi europejskimi kulturami, historią krajów, zwyczajami,
- kształtowanie postaw otwartości, szacunku, tolerancji.
Wyższe kompetencje nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych
6 grudnia 2017 roku w Zespole Szkół Elektronicznych im. Stanisława Staszica w Zduńskiej Woli odbyło się spotkanie upowszechniające rezultaty projektu pt.
” Wyższe kompetencje językowe nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych” współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój.
W spotkaniu wzięli udział: Starosta Zduńskowolski p.Wojciech Rychlik, Wicestarosta Zduńskowolski p.Marcin Łabędzki, Naczelnik Wydziału Edukacji p.Krystyna Niewiadomska, p.Anna Ostenda – Rakocińska, Dyrektor ZSE p.Justyna Kunkel, Dyrektor II LO p.Anna Gabriel, nauczyciele uczestniczący w projekcie, uczniowie ZSE.
Spotkanie poprowadziła p.Izabela Sikorska, koordynator projektów i nauczyciel języka angielskiego w ZSE. Spotkaniu towarzyszyły ZW MEDIA.Link do programu: zwmedia.pl/strona-program.html
Kurs językowy w TEG Bristol
Nauczyciele Zespołu Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli w lipcu tego roku uczestniczyli w kolejnym działaniu wynikającym z projektu pt. „Wyższe kompetencje językowe nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych”.
Projekt ten realizowany jest od 15 listopada 2016r. i zakończy się 16 stycznia 2018r. Oprócz działań na miejscu, w szkole, założeniem niniejszego projektu są mobilności, czyli wyjazdy zagraniczne.
Job shadowing – Portugalia 2017
Prezentacja z pobytu Izabeli Sikorskiej i Barbary Jurzyk w Bradze, w Portugalii, w ramach projektu „Wyższe kompetencje językowe nauczycieli zawodu kluczem do sukcesu zawodowego uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych”.
Mobilność kadry edukacji szkolnej – Job shadowing Perugia Italy.
W dniach 02.05.2016- 13.05.2016 p. Izabela Sikorska i p. Barbara Jurzyk w ramach realizacji projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, uczestniczyły w job shadowing w szkole Istituto Tecnico Tecnologico Statale ‘Alessandro Volta’ w Perugii we Włoszech.
Zapraszamy na kanał YuTube Perugia Italy
Welcome to Bristol
Nauczyciele: Justyna Kunkel, Sylwia Klimkiewicz, Robert Rządziński, Zbigniew Rudecki i Sławomir Salomon z Zespołu Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli są uczestnikami mobilności zagranicznej w ramach projektu „Kadra podnosząca kwalifikacje otwiera uczniom Elektronika europejskie rynki pracy”. Nasze uczestnictwo w projekcie nie byłoby możliwe bez wsparcia finansowego POWER-EFS.
Bristol – Za nami pierwszy tydzień nauki…
Czas w szkole szybko mija. Szczególnie, że uczymy się intensywnie. Nasza praca polega m.in. na tym, że wymieniamy nasze poglądy, prezentujemy swoje kraje, poznajemy inne kultury. Ćwiczenia są ciekawe i zazwyczaj wymagają pracy w grupach albo parach.
Czasem jest zabawnie. Każdy z nas w quizie „WHO IS WHO” mógł poczuć się jak królowa Elżbieta albo znany aktor.
A wszystkie sprawy organizacyjne związane z realizacją projektu „Kadra podnosząca kwalifikacje otwiera uczniom Elektronika europejskie rynki pracy” finansowanego przez POWER-EFS załatwiają z uśmiechem na ustach pracownicy recepcji szkoły.
Bristol – Nauka nauką…
A czas wolny spędzamy zwiedzając Bristol i okolice. W Bristolu byliśmy m.in. na wiszącym moście Clifton Suspension Bridge oraz w znanym Aquarium, w którym mieliśmy okazję zobaczyć karmienie rekinów. Podczas weekendu odwiedziliśmy Muzeum M Shed, które pokazuje sposób życia mieszkańców miasta na przestrzeni wieków. Niedaleko od niego jest zacumowany żaglowiec Brunel’s Great Britain, który zachwycił nas swoim majestatem. W Bristol City Museum and Art Gallery mieliśmy okazję zobaczyć wystawy poświęcone tematyce: starożytnego Egiptu, geologii i paleontologii oraz brytyjskiego malarstwa.
Nasza przygoda w Bristolu właśnie się skończyła
Otrzymując Certificate of Archievement z Bristol Language College kończymy nasz pobyt w Bristolu. Dwa tygodnie intensywnej nauki angielskiego mamy za sobą. Ostatni tydzień w Bristolu był pełen wrażeń związanych z edukacją, gdyż na koniec pisaliśmy test sprawdzający nasze umiejętności. Nadal zwiedzaliśmy Bristol i jego okolice np. Cabot Tower, The Red Loudge Muzeum. Wyjechaliśmy do uzdrowiskowej miejscowości Bath, w której odwiedziliśmy Rzymskie Łaźnie, Kościół Anglikański Bath Abbey i Park.
Nauka w Bristol Language College (BLC) podniosła poziom naszej wiedzy i umiejętności komunikowania się w języku angielskim oraz była okazją do poznania innych kultur. Uczestnikami projektu mobilności zagranicznej pt. „Kadra podnosząca kwalifikacje otwiera uczniom Elektronika europejskie rynki pracy” przy finansowym wsparciu POWER-EFS byli nauczyciele: Justyna Kunkel, Sylwia Klimkiewicz, Robert Rządziński, Zbigniew Rudecki i Sławomir Salamon z Zespołu Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli.
Bookcrossing w ZSE
Bookcrossing inaczej nazywany uwalnianiem książek, krążeniem książek lub książko-krążeniem jest ideą rozpowszechnioną w 2001 roku przez amerykańskiego programistę Ron’a Hornbaker’a.
Ron Hornbaker stworzył stronę internetową zrzeszającą bookcrosserów.
Bookcrossing ma na celu udostępnianie książek szerokiemu gronu ludzi. Jak to możliwe? Trzeba „gubić” książki w miejscach publicznych, takich jak szkoła, autobus, kawiarnia, sklep, czy dworzec.
Podsumowanie projektu Erasmus + skierowanego do nauczycieli ZSE
W środę 16.11.2016r odbyło się uroczyste podsumowanie projektu Erasmus + skierowanego do nauczycieli ZSE, którego celem było podniesienie ich kwalifikacji. Uczestniczyli w nim: nauczyciele języka angielskiego Izabela Sikorska i Barbara Jurzyk, nauczyciel religii Zbigniew Rudecki, nauczyciel przedmiotów zawodowych Justyna Kunkel, nauczyciele matematyki Robert Rządziński i Sylwia Klimkiewicz i nauczyciel przedmiotów przyrodniczych Sławomir Salamon.
Fundamentum po angielsku 2
Wyjątkowym podsumowaniem projektu Erasmus+ zrealizowanego podczas wakacji 2016 r. w Brisolu, stała się anglojęzyczna wersja sztuki „Pawi tren” Iwony Korszańskiej. Przedsięwzięcie wymagało konsultacji tekstu z nauczycielami języka angielskiego oraz pracy nad dramatem z młodzieżą ze szkolnego Teatru Fundamentum.
Szczególnie ważnym czasem do opracowania scenicznego zaadaptowanego przekładu, stały się czterodniowe wyjazdowe warsztaty aktorskie z młodzieżą do Barkowic Mokrych nad Zalewem Sulejowskim, w dniach 23/24/25/26.09.2016 r. Po tym etapie można było rozpocząć próby sceniczne, podczas których zwracaliśmy szczególną uwagę na słownictwo, emocje, interakcję i ruch. Sztuka doczekała się trzech odsłon z udziałem opiekuna teatru na scenie. W szkolnej pracowni teatralnej 16.10.2016 r. podczas Dnia Nauczyciela, podczas którego beneficjentami byli nauczyciele i uczniowie, 6.12.2016 r. podczas Elektronicznych Mikołajek, gdzie beneficjentami byli rodzice występującej młodzieży ich znajomi i przyjaciele oraz uczniowie ZSE i nauczyciele.